
یادداشت سردبیر: این پست بخشی از ماست با همه چیزخوار آشنا شوید مجموعهای که سازندگان و توسعهدهندگان فردی را که از آن استفاده میکنند، نشان میدهد NVIDIA Omniverse برای سرعت بخشیدن به گردش کار سه بعدی خود و ایجاد جهان های مجازی.

در دوران دبیرستان، آنتونیو سرانو-مونوز به نویسندگان مقالاتی در زمینه گرانش سیارهای، تشخیص آرتریت روماتوئید مبتنی بر هوش مصنوعی و روباتهایی که واکرهای اندازه میلیمتری مانند مورچهها را دقیقاً ردیابی میکنند، کمک کرد.
در حال حاضر، Ph.D. دانشجوی رشته رباتیک کاربردی در دانشگاه موندراگون در شمال اسپانیا، از رباتیک و هوش مصنوعی در ساخت مجدد برای مقابله با تغییرات آب و هوا و مسائل آلودگی استفاده می کند.
به طور خلاصه، Serrano-Muñoz مشغول کشف راههای منحصربهفرد برای به کارگیری فناوری برای مشکلات پیچیده دنیای واقعی است – و در اوقات فراغت خود، برنامههای افزودنی را برای NVIDIA Omniverse، یک پلتفرم طراحی سه بعدی بلادرنگ و شبیهسازی جهانی ایجاد میکند.
برنامههای افزودنی Omniverse بلوکهای ساختمانی اولیه هستند که به هر کسی اجازه میدهد تا با استفاده از چند خط کد پایتون، عملکرد برنامههای Omniverse را برای رفع نیازهای خاص گردش کار خود ایجاد و گسترش دهد.
Serrano-Muñoz شش افزونه متن باز Omniverse را در GitHub ایجاد کرده است که یکی از آنها قابلیت های Isaac Sim انویدیا را افزایش می دهد، یک چارچوب کاربردی مبتنی بر Omniverse برای ایجاد محیط های مجازی واقعی واقعی و فیزیکی برای توسعه، آموزش و شبیه سازی ربات های هوش مصنوعی. .
«از ابتدای دوره دکتری من. سرانو-مونوز گفت که در مطالعات، تصمیم گرفتم با اسحاق سیم برای شبیه سازی روبات ها کار کنم. این یک پلتفرم شبیهسازی بلادرنگ قدرتمند با موتور فیزیک و گرافیک فوقالعاده واقعگرایانه و همچنین یک رابط برنامهنویسی کاربردی ساده و تمیز ارائه میکند که تعامل با کل سیستم را آسان میکند.
شبیه سازی روباتیک Omniverse
سرانو مونوز از زمانی که به یاد دارد با رباتیک درگیر بوده است. او که در کوبا بزرگ شد، همیشه اهل الکترونیک بود و با شروع برنامهنویسی در کالج، عمیقتر عاشق فناوری شد.
Serrano-Muñoz گفت: «روباتها میتوانند به انسان در کارهای سخت، با دقت بالا، تکراری و گاهی خطرناک کمک کنند. آنها پتانسیل بهبود زندگی ما را دارند و من امیدوارم که کار من رباتیک را به گونه ای پیش ببرد که به ما امکان می دهد حال بهتری بسازیم و به آینده ای بهتر دست یابیم.”
او معتقد است که Omniverse برای دکترای او در رباتیک کاربردی بسیار مهم است.
او گفت: «انجام شبیهسازیهای واقعی گرافیکی در زمان واقعی یک محیط رباتیک قبل از Omniverse امکانپذیر نبود. این پلتفرم درها را به روی عصر جدیدی از تغییرات انقلابی در رباتیک، شبیه سازی و همکاری بلادرنگ باز می کند.
او افزود که Omniverse متخصصان از همه نوع — مهندسان، طراحان، سازندگان محتوا — را برای توسعه سیستم های شبیه سازی به هم متصل می کند. کلید این کار، توصیف صحنه جهانی (USD)، یک توصیف صحنه سه بعدی منبع باز و چارچوب فایل قابل توسعه است که به عنوان یک زبان مشترک برای دنیای مجازی عمل می کند.
Serrano-Muñoz گفت: “USD نقش مهمی در فرآیند ایجاد، آهنگسازی و خواندن یک صحنه سازمان یافته سلسله مراتبی برای ایجاد و دستکاری رندرها و اشیاء آن ایفا می کند.”
توسعه Omniverse برای Isaac Sim
توسعهدهنده با استفاده از NVIDIA Omniverse، شبیهسازیهای رباتی را برای موارد استفاده صنعتی و دوقلوی دیجیتالی آزمایشگاه نمونهسازی روباتیک دانشگاه موندراگون ایجاد کرده است.

و در حین کار بر روی چنین پروژههایی، Serrano-Muñoz میخواست ابزاری را که قبلاً با آن آشنا بود با Isaac Sim ادغام کند: Robot Operating System یا ROS، مجموعهای از کتابخانههای نرمافزاری برای ساخت برنامههای کاربردی ربات. بنابراین، او گسترش Omniverse را ایجاد کرد تا این امکان را فراهم کند.
این افزونه به کاربران اجازه می دهد تا سیستم های رباتیک شبیه سازی شده را در برنامه Isaac Sim مجهز به Omniverse از طریق رابط های کنترل ROS دستکاری کنند. ROS MoveIt، یک چارچوب برنامهریزی حرکت برای رباتها، میتواند در ارتباط با پسوند کنترل پویا Isaac Sim و قابلیتهای PhysX استفاده شود که دقت فیزیکی را به شبیهسازیهای روباتیک با وفاداری بالا میآورد.
Serrano-Muñoz گفت: «توسعه کد بدون خروج از مجموعه Omniverse آسان است. برنامههای افزودنی Omniverse دارای APIهای یکپارچهسازی در سراسر سیستم، مکانیسمهای نصب، فعالسازی و بارگیری مجدد برای افزایش عملکرد برنامههای Omniverse هستند.
او اضافه کرد که این برنامه افزودنی ROS خاص، نمونه سازی انعطاف پذیر را برای برنامه های کاربردی روباتیک افزایش می دهد – که توسط پردازنده گرافیکی لپ تاپ NVIDIA RTX 3080 او شتاب بیشتری می گیرد – گردش کار او را سریعتر از همیشه می کند.
با تماشای جلسه NVIDIA GTC در صورت تقاضا، از Serrano-Muñoz درباره استفاده از دوقلوهای دیجیتال برای روباتیک صنعتی بیشتر بشنوید. و نکات برجسته عمومی او را در کانال Omniverse Twitch که در 3 آگوست ساعت 11 صبح به وقت محلی رخ می دهد تماشا کنید.
به Creation بپیوندید
سازندگان و توسعه دهندگان در سراسر جهان می توانند NVIDIA Omniverse را به صورت رایگان دانلود کنند و تیم های سازمانی می توانند از این پلت فرم برای پروژه های سه بعدی خود استفاده کنند.
توسعهدهندگانی مانند Serrano-Muñoz به NVIDIA در SIGGRAPH، یک کنفرانس جهانی گرافیک کامپیوتری که از ۸ تا ۱۱ اوت برگزار میشود، ملحق خواهند شد. پخش جریانی زنده انجمن Omniverse را در SIGGRAPH روز سهشنبه، 9 اوت، ظهر PT تماشا کنید تا بدانید Omniverse و سایر فناوریهای طراحی و تجسم چگونه پیشرفتهایی را در زمینه گرافیک و نرمافزار شتابدهنده GPU ایجاد میکنند.
به علاوه، هر کسی میتواند تا جمعه ۱۹ اوت در اولین مسابقه توسعهدهنده #ExtendOmniverse شرکت کند. با استفاده از کد Omniverse، یک بسط Omniverse ایجاد کنید تا شانس برنده شدن یک پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX را داشته باشید.
آثار هنری دیگر همه چیزخواران را مرور کنید و پروژه ها را به گالری ارسال کنید. گردش کار Omniverse خود را با نرم افزارهای Adobe، Autodesk، Epic Games، Maxon، Reallusion و موارد دیگر متصل کنید.
NVIDIA Omniverse را در ادامه دنبال کنید اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و میانگین برای منابع و الهام بیشتر به Omniverse مراجعه کنید انجمن هاو به ما بپیوندید سرور Discord و کانال توییچ برای چت کردن با جامعه