
دیونیسیوس ساتیکیدیس بازی کرد فیفا 19 زمانی که او متوجه شد که واقع گرایی یک بازی فوتبال شبیه سازی شده، نگاهی اجمالی به آینده برای آموزش روبات ها دارد.
او که متخصص هوش مصنوعی و سیستمهای خودمختار در فستو، یک شرکت کنترل صنعتی و اتوماسیون آلمانی است، معتقد بود دنیای بازی و رباتیک با هم تلاقی خواهند کرد.
Satikidis، مستقر در Esslingen، آلمان گفت: “من همیشه به فناوری و بازی علاقه داشتم و برای من و همکاران نزدیکم واضح بود که روزی ما به ابزارهای بازی برای ایجاد رباتهای مستقل نیاز خواهیم داشت.”
این دیدگاهی بود که توسط هم تیمی او یان سیلر، رئیس بخش کنترل و تجزیه و تحلیل پیشرفته در فستو به اشتراک گذاشته شد. و دیمیتریوس لاگامتسیس که در آن زمان در سال 2019 با فستو کار می کرد.
ساتیکیدیس و همکارانش شروع به زیر نظر گرفتن NVIDIA کرده بودند و به طور فزاینده ای در مورد Isaac Sim، یک برنامه شبیه سازی رباتیک و ابزار تولید داده مصنوعی ساخته شده بر روی NVIDIA Omniverse، پلت فرم طراحی و شبیه سازی سه بعدی، کنجکاو شدند.
در نهایت، تماشای کناری کافی نبود.
او گفت: «من یک گفتگو با NVIDIA راهاندازی کردم و وقتی دیتر فاکس، مدیر ارشد تحقیقات روباتیک در NVIDIA تماس گرفت، من به سادگی پرسیدم که آیا آنها مایل به همکاری با ما هستند یا خیر.
و بعد واقعاً شروع شد.
با چالش Sim-to-Real مقابله کنید
امروز، Satikidis و یک تیم کوچک در Festo در حال توسعه هوش مصنوعی برای اتوماسیون روباتیک هستند. Festo به عنوان یک بازیکن در سخت افزار و پنوماتیک مورد استفاده در رباتیک، شبیه سازی مبتنی بر هوش مصنوعی را هدف قرار داده است که محصولات آینده فستو را هدف قرار می دهد.
Festo از Isaac Sim برای توسعه مهارتها برای روباتها یا رباتهای مشترک خود استفاده میکند. این امر مستلزم ایجاد آگاهی از محیط، شرکای انسانی و وظایف است.
این آزمایشگاه بر روی پر کردن شکاف بین سیم کارت و واقعی برای یک بازوی رباتیک متمرکز شده است و شبیه سازی را توسعه می دهد که درک ربات های واقعی را افزایش می دهد.
برای ایجاد درک، مدلهای هوش مصنوعی آن بر روی دادههای مصنوعی تولید شده توسط Omniverse Replicator آموزش داده میشوند.
ساتیکیدیس گفت: «فستو در حال کار بر روی کوبات های خود است که قصد دارند در سال 2023 در اروپا تحویل دهند.
استفاده از کورتکس در اتوماسیون
Festo از Isaac Cortex، ابزاری در Isaac Sim، برای سادهسازی برنامهنویسی برای مهارتهای cobot استفاده میکند. Cortex چارچوبی برای هماهنگ کردن ابزارهای Isaac در یک سیستم روباتیک منسجم برای کنترل ربات های مجازی در Omniverse و روبات های فیزیکی در دنیای واقعی است.
ناتان راتلیف، مدیر نرم افزار سیستم در NVIDIA، در ارائه اخیر GTC گفت: “هدف ما این است که برنامه نویسی ربات های مبتنی بر وظیفه را به آسانی برنامه نویسی هوش مصنوعی برای بازی ها انجام دهیم.”
Isaac Sim یک بسته شبیه سازی است که مجموعه متنوعی از ابزارهای شبیه سازی رباتیک را ارائه می دهد. شبیهسازی حسگر، تولید دادههای مصنوعی، نمایش جهان، مدلسازی ربات و سایر قابلیتها را ممکن میسازد.
پلتفرم Omniverse و ابزارهای Isaac Sim آن یک تغییر بازی برای Festo بوده است.
ساتیکیدیس گفت: “این شگفت انگیز است زیرا می توانید یک بازی ویدئویی را به یک ربات واقعی تبدیل کنید.”
برای کسب اطلاعات بیشتر به جلسه GTC مراجعه کنید Isaac Cortex: چارچوب تصمیم گیری برای روبات های مجازی و فیزیکی