منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • لوله پیتوت برای اندازه گیری سرعت هواپیما برای خلبان خودکار APM

لوله پیتوت برای اندازه گیری سرعت هواپیما برای خلبان خودکار APM

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
لوله پیتوت برای اندازه گیری سرعت هواپیما برای خلبان خودکار APM

این لوله برای اندازه گیری فشار باد استفاده می شود که برای اندازه گیری سرعت هوای هواپیما توسط خلبان خودکار APM لازم است. لوله ای که فشار کل را اندازه گیری می کند لوله پیتوت نامیده می شود که همراه با فشار استاتیک برای اندازه گیری سرعت هوای هواپیما استفاده می شود.

لوله پیتوت یکی از دقیق ترین روش های اندازه گیری سرعت است. در بین انواع لوله پیتوت، لوله استاتیک پیتوت (Pitot-Static Tube) رایج ترین نوع است که در مراکز تحقیقاتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. پروب لوله پیتوت روی یک میله نگهدارنده نصب شده و روزنه آن در مسیر سیال قرار می گیرد. درگاه مانیتورینگ فشار کل در سر قسمت کروی پروب تعبیه شده و درگاه های اندازه گیری فشار استاتیکی به گونه ای در سطح جانبی پروب قرار گرفته اند که یک سری شکاف های پیوسته را تشکیل دهند. درگاه سنجش فشار شوک (معمول) فشار ضربه و درگاه سنجش فشار استاتیک نیز فشار استاتیک را حس می کند و هر کدام فشار حس شده را از طریق کانال های موجود در پروب به یک گیج منتقل می کند. و از این دستگاه اختلاف فشار Pt-Pe را تعیین کردند. (Pe فشار ساکن در خط سیال و Pt فشار کل اندازه گیری شده است) این اختلاف فشار متناسب با سرعت است. برای اطلاعات بیشتر در مورد اصول این روش اینجا را ببینید.

لوله پیتوت برای اندازه گیری سرعت هواپیما برای خلبان خودکار APM