
با NVIDIA Omniverse، میلیونها توسعهدهنده در سراسر جهان اکنون میتوانند گردش کار خود را به سطح بالاتری برسانند. در GTC، رویدادها، جلسات و سایر منابع انحصاری را ارائه کردیم تا نشان دهیم که چگونه Omniverse را گسترش میدهیم، یک پردازنده گرافیکی چندگانه، شبیهسازی زمان واقعی، و پلتفرم مرجع برای توسعه گردش کار سه بعدی.
روز ویژه برنامهنویس ما یک رویداد انحصاری بود که آخرین آموزشها، جلسات با مهندسان، و اخبار و بینشهای مربوط به NVIDIA Omniverse را ارائه میکرد. او راههای بسیاری را که کاربران و توسعهدهندگان قدرتمند Omniverse میتوانند ابزارها و پلتفرمها را به اکوسیستم Omniverse بسازند، گسترش دهند و متصل کنند، برجسته کرد. در جلسات جداگانه، شرکت کنندگان با توسعه دهندگان ارشد Omniverse ارتباط برقرار کردند تا درباره ساختار مجوز پلتفرم اطلاعات بیشتری کسب کنند.
با برنامه توسعه دهنده رو به رشد NVIDIA، کاربران Omniverse می توانند به آخرین منابع فنی، آموزش ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. توسعه دهندگان و فروشندگان نرم افزار می توانند ابزارهای سفارشی را بر روی پلت فرم Omniverse ایجاد کنند تا عملکرد آن را گسترش دهند.
همچنین افزودههایی به برنامه Omniverse Connectors با ابزارهای محبوبی مانند Esri، Reallusion، Lightmap، RADiCAL و Replica Studios اعلام کردیم که توسعهدهندگان میتوانند از آنها برای سادهسازی گردشهای کاری پیچیده استفاده کنند.
گروه کاربر NVIDIA Omniverse
گروه کاربری بعدی NVIDIA Omniverse فردا، 11 نوامبر ساعت 7 صبح به وقت محلی است. از همه توسعه دهندگان، محققان، خلاقان، دانش آموزان، علاقه مندان و سایر حرفه ای هایی که از Omniverse استفاده می کنند، استقبال می شود تا به این رویداد ویژه بپیوندند و همچنین از هر کسی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پلتفرم است، استقبال می شود.
این رویداد نگاهی از پشت صحنه به ویژگیهای پلتفرم آینده NVIDIA Omniverse ارائه میکند، کاربران را با یکدیگر مرتبط میکند و نشان میدهد که چه کسی برنده آخرین مسابقه Omniverse Create شده است.
ابزاری جدید و قدرتمند برای بهبود تولید داده های مصنوعی
انویدیا Omniverse Replicator جدید را معرفی کرد، یک موتور تولید داده مصنوعی که داده های مصنوعی شبیه سازی شده فیزیکی را برای آموزش شبکه های عصبی عمیق تولید می کند. با استفاده از Omniverse Replicator، توسعهدهندگان به راحتی میتوانند دادههای عظیم و متنوعی ایجاد کنند که نه تنها از نظر فیزیکی دقیق هستند، بلکه متناسب با جریان کاری آنها نیز هستند.
NVIDIA دو برنامه کاربردی تولید داده مصنوعی مبتنی بر Omniverse Replicator را معرفی کرد:
این برنامه ها به سرعت بخشیدن به توسعه وسایل نقلیه و روبات های خودران کمک می کند.
یک فناوری پلتفرم جدید برای ساخت آواتارهای تعاملی و هوش مصنوعی
انویدیا همچنین Omniverse Avatar را معرفی کرد، یک پلتفرم فناوری که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا “ربات های مجازی” هوشمند ایجاد کنند. Omniverse Avatar فناوریهای NVIDIA را در هوش مصنوعی گفتاری، بینایی رایانه، درک زبان طبیعی، موتورهای توصیهای و فناوریهای شبیهسازی به یکدیگر متصل میکند تا دستیاران هوشمند بیدرنگ را برای پشتیبانی شخصی یا کنفرانسهای ویدیویی و موارد استفاده از دور ارائه دهد.
اتصالات و برنامه های افزودنی جدید Omniverse برای توسعه دهندگان
توسعه دهندگان می توانند نحوه باز کردن پورتال های Omniverse Connectors و افزونه ها را بین برنامه ها بررسی کنند. NVIDIA با شرکای خود کار می کند تا ابزارهای سه بعدی اضافی را به Omniverse بیاورد تا کاربران بیشتری بتوانند کارهای پیچیده را ساده کرده و گردش کار را سریعتر تسریع کنند.
برخی از آخرین اتصالات از طریق کانکتورها یا برنامه های افزودنی که اکنون در لانچر بتا Omniverse موجود است عبارتند از:
- ArcGIS CityEngine Esri نرم افزاری است که به کاربران کمک می کند تا شهرهای بزرگ را به طور همزمان ایجاد کنند و به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی تغییرات سریعی در سبک معماری یا سایر ویژگی های مدل شهر خود انجام دهند. Esri اتصال Omniverse را برای CityEngine ایجاد کرد تا تیمهای طراحی بتوانند به راحتی مدلهای سه بعدی شهر و بافت جغرافیایی (GIS) را ارائه دهند و جنبههای مختلف طراحی شهری را با فوتورئالیسم بلادرنگ تجسم کنند. کانکتور بتا در نسخه ی نمایشی اریکسون که در سخنرانی اصلی GTC نشان داده شد، استفاده شد.
- لایت مپ HDR Light Studio برنامهای است که ایجاد نقشه زنده HDRI و نور مناطق بافتدار زنده HDRI را به نرمافزارهای سه بعدی موجود و برنامههای رندر اضافه میکند. این به سازندگان اجازه می دهد تا به راحتی تنظیمات نورپردازی کاملی ایجاد کنند که باعث درخشش محتوای سه بعدی می شود. برنامه افزودنی Omniverse به HDR Light Studio گردش کار نورپردازی پیشرفته را امکان پذیر می کند که در آن می توان نور را به راحتی ایجاد کرد و توسط تیم هایی که در زمان واقعی با یکدیگر همکاری می کنند، هنر را هدایت کرد.
- رادیکال زنده داده های حرکت اسکلتی سه بعدی را در زمان واقعی از یک جریان ویدئوی دو بعدی از هر دستگاه کاربر، بدون سنسور، نشانگر یا دوربین اختصاصی تولید می کند. کاربران میتوانند یک جریان ویدیوی زنده را به پلتفرم رادیکال متصل کنند و دادههای انیمیشن چندنفره را به برنامهها و بازیها بر روی هر دستگاهی، در هر نقطه از جهان، در زمان واقعی دریافت کنند.
- یک توهم واقعی خطوط لوله انیمیشن را با رابط iClone برای Omniverse بهبود می بخشد. با iClone، فرآیند انیمیشن شخصیتها سادهتر، پایدارتر و آسانتر از همیشه است—کاربران Omniverse به کتابخانه عظیمی از داراییهای با کیفیت بالا دسترسی دارند و دنیاهایی را با افراد دیجیتالی واقعی، وسایل، دوربینها و چراغها خلق میکنند.
- Replica Studios از هوش مصنوعی برای کمک به توسعه دهندگان برای ایجاد اجراهایی با صدای طبیعی بدون صداگذاری یا استودیو استفاده می کند. Replica در حال توسعه یک افزونه Omniverse است تا توسعه دهندگان بتوانند به طور یکپارچه از کتابخانه صوتی Replica همراه با برنامه های مربوط به Omniverse استفاده کنند.
رابطهای Omniverse، افزونهها و کتابخانههای محتوا به زودی شامل پلاگین مواد سه بعدی Adobe Substance، Maxon Cinema4D، Clo Virtual Fashion، Daz3D، PlantFactory، PlantCatalog و VUE، Golaem، Notch، Style3D، TwinBru و Wacom از نرمافزارهای نرمافزار برای برنامههای الکترونیکی میشوند.
امروز به ساختن پایه های Omniverse کمک کنید
با غواصی در مرکز منابع Omniverse، که در آن توضیح میدهد که چگونه توسعهدهندگان میتوانند از کیت Omniverse و Omniverse Connect SDK برای ساخت برنامهها و برنامههای افزودنی سفارشی برای پلتفرم استفاده کنند، درباره نسخه بتای باز NVIDIA Omniverse بیشتر بیاموزید.
با مجوز بتای باز رایگان، کاربران می توانند به همه برنامه های روی پلتفرم دسترسی داشته باشند، با ابزارهای سه بعدی مورد علاقه خود با استفاده از اتصال دهنده های Omniverse همگام سازی کنند و با دیگران همکاری کنند. برای تیم ها، Omniverse Enterprise یک اشتراک سالانه ارائه می دهد.
برای پشتیبانی بیشتر، تالارهای گفتمان Omniverse و کانال Medium ما را بررسی کنید، آموزش ها را در این نشانی بررسی کنید توییتر و YouTube و به سرور Discord ما بپیوندید تا با انجمن چت کنید.
سخنرانی اصلی GTC جنسن هوانگ بنیانگذار و مدیر عامل NVIDIA را در زیر تماشا کنید: