
قلمرو جهانهای مجازی امروز با معرفی ویژگیها و شرکای جدید برای NVIDIA Omniverse، جهشی بزرگ به جلو انجام میدهد – که تکامل اینترنت را از حالت معمولی ۲ بعدی به دنیای خیرهکنندهای که در سهبعدی زنده میشود سرعت میبخشد.
Omniverse – پلتفرمی که به عنوان بافت همبند برای جهان های مجازی سه بعدی دقیق عمل می کند – ویژگی های جدیدی مانند AR، VR و رندر چند GPU و همچنین ادغام زیرساخت ها و برنامه های دیجیتال صنعتی دوقلو با نرم افزار Bentley Systems و Esri به دست می آورد.
Omniverse مهندسان و طراحان را قادر میسازد تا دوقلوهای دیجیتالی دقیق از ساختمانها و محصولات بسازند یا محیطهای شبیهسازی عظیم و واقعی را برای آموزش روباتها یا وسایل نقلیه خودران قبل از پیادهسازی در دنیای فیزیکی ایجاد کنند.
از زمان عرضه در نسخه بتا باز در ماه دسامبر، Omniverse توسط بیش از 70000 سازنده دانلود شده است. همچنین توسط متخصصان در بیش از 700 شرکت از جمله BMW Group، CannonDesign، Epigraph، Ericsson، شرکت های معماری HKS و KPF، Lockheed Martin و Sony Pictures Animation استفاده می شود.
فناوری ها و ویژگی های جدید Omniverse
قابلیت های جدیدی که امروز برای Omniverse راه اندازی می شوند عبارتند از:
- Omniverse Avatar، یک پلتفرم فناوری است که فناوریهای NVIDIA را در هوش مصنوعی گفتاری، بینایی رایانه، درک زبان طبیعی، موتورهای توصیه و فناوریهای شبیهسازی برای تولید آواتارهای هوش مصنوعی تعاملی به هم متصل میکند.
- Omniverse Replicator، یک موتور قدرتمند که داده های مصنوعی را برای آموزش شبکه های عصبی عمیق تولید می کند.
علاوه بر این، چندین ویژگی جدید در Omniverse وجود دارد از جمله:
- NVIDIA CloudXR، یک چارچوب جریانی فراگیر در کلاس سازمانی، در کیت Omniverse – مجموعهای از ابزارها برای ساخت برنامههای Omniverse و میکروسرویسهای بومی – ادغام شده است که به کاربران امکان میدهد تجربیات Omniverse را به صورت تعاملی در دستگاههای AR و VR تلفن همراه خود پخش کنند.
- Omniverse VR اولین VR تمام تصویر و ردیابی پرتوهای بلادرنگ جهان را معرفی می کند – به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا ابزارهای دارای قابلیت واقعیت مجازی خود را روی پلتفرم بسازند و کاربران نهایی مستقیماً از قابلیت های VR لذت ببرند.
- Omniverse XR Remote قابلیتهای AR و دوربین مجازی را ارائه میکند و به طراحان اجازه میدهد داراییهای خود را با قابلیت ردیابی کامل از طریق دستگاههای iOS و Android مشاهده کنند.
- Omniverse Farm به تیم ها اجازه می دهد تا از چندین ایستگاه کاری یا سرور با هم برای انجام وظایفی مانند رندرینگ، تولید داده های مصنوعی یا تبدیل فایل استفاده کنند.
- نمایشگاه Omniverse که به عنوان یک برنامه در Omniverse Open Beta در دسترس است، به کاربران غیر فنی اجازه می دهد تا با نسخه های نمایشی فناوری Omniverse بازی کنند که فیزیک و فناوری های رندر بلادرنگ پلتفرم را نشان می دهد.
Bentley Systems، Esri Connect with Omniverse برای کاربردهای دیجیتال صنعتی دوقلو
Bentley Systems، شرکت نرمافزار مهندسی زیرساخت، دسترسی زودهنگام به Bentley iTwin را برای NVIDIA Omniverse اعلام میکند که نسل بعدی تجسم 4 بعدی و شبیهسازی ساخت دوقلوهای دیجیتال زیرساخت را برای صنعت مهندسی زیرساخت جهانی امکانپذیر میسازد.
با استفاده از Bentley iTwin برای NVIDIA Omniverse، کاربران iTwin این توانایی را دارند که به طور مجازی کارخانههای صنعتی عظیم و دقیق فیزیکی و سازههای فراساحلی را کاوش کنند، گویی که در زمان واقعی در آنها قدم میزنند.
Esri، یک شرکت پیشرو نرم افزار نقشه برداری طراحی شهری، برنامه Esri ArcGIS CityEngine را به Omniverse آورده و میلیون ها کاربر اکوسیستم ArcGIS را به پلتفرم Omniverse متصل می کند. تیم ها قادر خواهند بود مدل های سه بعدی کامل شهرها و بافت جغرافیایی را با فوتورئالیسم در زمان واقعی ارائه دهند و فرصت های جدیدی را برای ساختن محیط های دوقلو دیجیتال عظیم برای صنایعی مانند رباتیک، وسایل نقلیه خودران، خرده فروشی یا مخابرات باز کنند.
اکوسیستم Omniverse در حال گسترش است
اکوسیستم NVIDIA Omniverse با افزونههای جدید و رابطهای Omniverse – پلاگینهایی برای اتصال زنده به ابزارهای طراحی سهبعدی صنعتی که توسط تعدادی شریک ساخته شدهاند، به رشد خود ادامه میدهد. اینها عبارتند از Daz3D، نرم افزارهای الکترونیکی PlantFactory، PlantCatalog و VUE، Radical، Reallusion، Replica، Style3D و TwinBru. شرکای دیگر در حال ایجاد پشتیبانی از Universal Scene Description، “HTML of 3D worlds” و پایه گذاری پلتفرم به عنوان اولین گام برای اتصال با Omniverse هستند، از جمله Adobe Substance 3D، Clo Virtual Fashion، Golaem، Maxon، Notch و Wacom.
Omniverse Enterprise اکنون به طور کلی در دسترس است
Omniverse Enterprise از امروز در دسترس عموم قرار گرفت. این پلتفرم تیمهای طراحی سه بعدی جهانی را قادر میسازد که در چندین بسته نرمافزاری کار کنند تا در زمان واقعی، در یک فضای مجازی مشترک، از هر دستگاهی با یکدیگر همکاری کنند.
Omniverse Enterprise استقرار انعطاف پذیری را از گروه های کاری کوچک گرفته تا تیم های توزیع شده در سطح جهانی از طریق اشتراکی که شامل خدمات کامل پشتیبانی سازمانی NVIDIA است، ارائه می دهد.
رهبران صنایع مختلف از Omniverse استفاده می کنند و برای آن ارزش قائل هستند.
CannonDesign، یک معماری، مهندسی و مشاوره جهانی، از Omniverse برای تسریع طراحی مشترک استفاده می کند.
هیلدا اسپینال، مدیر ارشد فناوری و معاون ارشد، میگوید: «با NVIDIA Omniverse، ما میتوانیم به سرعت تکرار کنیم و واقعگرایی را که هنگام عکاسی از مدلهای مقیاس فیزیکی برای کشف طراحی، تکرار و تقویت صدای مشتریانمان در طول فرآیند طراحی به دست میآوریم، بازسازی کنیم.» در CannonDesign. همانطور که ما به کشف Omniverse ادامه می دهیم، انتظارات زیادی برای دسترسی گسترده، صرفه جویی در هزینه، و بهبود تجربه کاربر و مصرف کننده داریم. ما بسیار هیجانزده هستیم که سرانجام به نقطهای میرسیم که سردردها و ضایعات مربوط به کار با قابلیت همکاری نرمافزار به گذشته تبدیل میشوند و میتوانیم بسیار طبیعیتر و بدون زحمت با هم همکاری کنیم.»
Sony Pictures Animation در حال بررسی NVIDIA Omniverse Enterprise است تا به هنرمندانش اجازه دهد تا در یک صحنه از هر کجا همکاری کنند.
«انیمیشن سونی پیکچرز همیشه مرزهای خلاقیت را هم در داستان سرایی و هم در جلوههای بصری ما جابجا کرده است. یوتیس کاتسامباس، مدیر ارشد فناوری Sony Pictures Animation گفت: NVIDIA Omniverse یک پایه هیجان انگیز برای ادامه نوآوری در راستای این هدف فراهم خواهد کرد. Omniverse به هنرمندان ما این امکان را میدهد تا محیطهای پیچیده را در طول توسعه داستان و فرآیند توسعه بصری – بدون توجه به موقعیت فیزیکیشان – کشف کنند و به استودیو ما اجازه میدهد تا بهطور یکپارچه به روشهایی که قبلا غیرممکن بود، همکاری کنند.
Epigraph، یک شرکت تجسم محصول، از NVIDIA Omniverse برای سرعت بخشیدن به گردش کار خود استفاده می کند.
Caleb Dermier، یکی از بنیانگذاران Epigraph گفت: کار با برندهایی مانند Yamaha، EGO و Restoration Hardware به Epigraph نیاز دارد تا تجربیات دیجیتالی فوق العاده دقیق و همهجانبه ای با سرعت نور ایجاد کند. NVIDIA Omniverse قدرت تجسم زمان واقعی را که در طول مسیر ردیابی میشود ثابت کرده است، بنابراین ما میتوانیم از مفهوم مشتری به تجربههای زنده محصول در زمان بیسابقه برویم.»
اریکسون، یک شرکت مخابراتی پیشرو، از پلتفرم Omniverse برای ایجاد یک دوقلو دیجیتالی استفاده میکند که انتشار سیگنال را شبیهسازی و تجسم میکند تا توسعه ویژگیها و بینشها در شبکههای 5G را تسریع بخشد.
https://www.youtube.com/watch?v=a5w_aZfncO0
موجودی و قیمت
پلتفرم NVIDIA Omniverse برای افراد برای دانلود رایگان در nvidia.com/omniverse در دسترس است. راه حل NVIDIA Omniverse Enterprise در سراسر جهان از طریق تولیدکنندگان جهانی رایانه های شخصی BOXX Technologies، Dell Technologies، HP، Lenovo و Supermicro و شرکای توزیع Arrow، Carahsoft Technology Corp، ELSA، Ingram-China، Leadtek، OCS، PNY و SB C&S در دسترس است. مشتریان می توانند اشتراک Omniverse Enterprise را مستقیماً از این توزیع کنندگان یا از طریق شرکای تجاری مورد نظر خود خریداری کنند.
برای مشتریان علاقه مند به یک برنامه آزمایشی، Omniverse Enterprise به دو صورت برای کاربران جدید بدون پرداخت هزینه حداکثر تا 30 روز در دسترس است. برای کسانی که به دنبال ارزیابی زیرساخت های خود هستند، ارزیابی 30 روزه Omniverse Enterprise در صورت درخواست در NVIDIA.com در دسترس است. شرکا همچنین می توانند از طریق مراکز نمایشی/POC خود با استفاده از مجوز غیر فروش مجدد که توسط NVIDIA به آنها ارائه شده است، اثبات مفهوم مشتری را انجام دهند.
لیست کاملی از شرکا و همچنین اطلاعات قیمت در صفحه وب Omniverse Enterprise موجود است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد NVIDIA Omniverse در NVIDIA GTC که تا 11 نوامبر به صورت آنلاین اجرا می شود، به صورت رایگان ثبت نام کنید. روز برنامهنویس و گروه کاربر NVIDIA Omniverse را بررسی کنید. سخنرانی اصلی GTC جنسن هوانگ بنیانگذار و مدیر عامل NVIDIA را در زیر تماشا کنید.